Jee ja jippiiiii!!! Oltiin eilen treenailemassa N10 varten kaverin (ei Lenkkikaveri) kanssa. Meillä on vähän erilaiset tavoitteet ja juoksuvauhdit Naisten Kymppiä varten, mutta ihan hyvin sitä pystyy siitä huolimatta treenaamaan! Minun tavoitteeni on pystyä hölkyttelemään koko matka, kun taas ystäväni on päättänyt haluavansa päästä hommasta alle 1h30min ajalla. Minähän olen sitä vauhtia kauhistellut, että en minä tuohon aikaan pysty sitä läpi menemään, mutta eilen näytti siltä, että se voisi sittenkin olla mahdollista!! Mutta tosiaan, eilisissä treeneissä tulin siihen tulokseen, että me pystytään hoitamaan homma kotiin yhdessä!

Juoksuvauhdeista: Ystäväni juoksee aika lujaa minun kuntooni nähden, joten minulla nousee sykkeet taivaisiin hänen juoksuvauhdissaan. Ja se tarkoittaa sitä, etten millään jaksa juosta sillä vauhdilla kauaa. En ainakaan vielä. Mutta ei jaksa kunnolla hänkään, mikä on ihan ymmärrettävää, kun meistä kumpikaan ei ole mitään himojuoksijoita. Minulle sopiva vauhti hölkätessä on sama kuin hänen reipas kävelynsä, joten meillä meni treeni loistavasti; juostiin lujaa muutaman sata metriä, ja sitten hän vaihtoi kävelyyn, ja minä jatkoin sitten hidasta hölkyttelyä hänen rinnallaan! Ja sitten taas juostiin hetki lujempaa, ja sitten taas kaveri käveli ja minä hölkyttelin. 

Kotiin päästyäni olin ihan läpimärkänä hiestä, mutta loistavalla fiiliksellä - OLIN JAKSANUT HÖLKYTELLÄ 11,53km ja AIKAA OLI KULUNUT 1h 28min!!! Oli siinä mukana pieniä pätkiä sykettä tasaavaa kävelyäkin, mutta melkein hölkytystä kuitenkin! Jes! Nyt minäkin voin helposti asettaa lisätavoitteeksi tuon alle 1h 30min ajan! Ja minulla on vielä muutama viikko aikaa treenailla ennen h-hetkeä! JEEE! Vähänkö upeeta!!!! HYVÄ MINÄ!

Tässä vielä statistiikat eiliseltä lenkiltä:

  • Matka: 11,53km
  • Aika: 1h 28min
  • keskivauhti: 7,28min/km
  • Kalorikulutus n. 1200kcal (en muista tarkkaa lukua)
  • Huippusyke 188
  • keskisyke n. 163
  • Askelia n 11 900

Muuten tämän viikon liikunnat jäävätkin sitten vähän vähille, tässä varmaan suht realistinen suunnitelma loppuviikolle:

  • to: vapaailta
  • pe: vapaailta
  • la: mahdollinen pyöräily vappujuhliin (n. 2 x 8km) tai aamujumppa/ kävely
  • su: ullanlinnan piknik tai löysäilyä kotona

Ensi viikolla pitää yrittää ahtaa jotain kans superkiireiseen aikatauluun. Ärsyttävää, että on niin kauheesti kaikkea menoa - olisi kivaa vaan keskittyä olennaiseen (löhöilyyn, liikkumiseen ja laihdutukseen).