Plääääh... Päätin tehdä eilen vaatekaapin inventaarion, ja etsiskellä uusia tavoitevaatteita. Tajusin, että minulla ei ole mitään ns "välikoon" vaatteita, ainoastaan nyt sopivia tai sitten moooonta kokoa liian pieniä. Ja minä kun ehdin jo juhlistaa reilun 6kg:n laihtumistani ajatuksella, että sieltä kohta mahtuisi minulle jotain. Tajusin, että huijasin eilisessä tekstissä, en pelkästään teitä - vaan pääasiassa itseäni. Huijasin, että koot 48-50 ovat mennyttä aikaa.. No, ankea ja julma totuus on, että ei ne ihan vielä ole mennyttä aikaa. Koon 50 hame on nyt vain "hieman löysä", eikä suinkaan mennyttä. Noh, lohduttaudun sillä, että tässä lähennellään nyt enemmän kokoa 46 kun 50.

Mutta siis joo. Kuten ihan ensimmäisissä postauksissani olen kertonut, laihduin sinne kokoon 38-42 pari vuotta sitten, kunnes repsahdin ja lihosin kaikki kilot takaisin (plus siihen vielä pari kiloa päälle). Olen niistä ajoista säästänyt kaikki vaatteet, että kyllä minä niihin vielä mahdun. Ja nyt olen päättänyt, että mahdun ihan VARMASTI. Ja tämä blogini olkoon julkinen todiste sille. Oih, kaapissani on ihania kaikkia vaatteita, joita haikeana viikkailin eilen uuteen järjestykseen...

Meinasi kyllä tulla eilen tooosi kova ahdistus. Revin siis ihan kaikki vaatteet pois kaapista, ja aloin sovittaa niitä yksi kerrallaan. (Isäntä oli kovin innoissaan tällaisesta sessiosta, ja katseli vieressä koko ruljanssin. Häntä ei tuntunut haittaavan, kun ähkin ja puhkin, jotta sain aivan liian pienet farkut edes puoleen reiteen ylös. Miehillä on kyllä kummat innostuksen kohteet. Hmm..). Mutta minä olin jossain itkuraivareiden partaalla, kun en tosiaan saanut mitään vaatteita ylös asti, kaikki ihanat farkut jäivän mahan alle kinnaamaan. Olenkin viimeisen vuoden kulkenut samoilla mustilla suorilla housuilla ja parilla hameella. Arvatkaapa, alkaako jo tympimään aina samat vaatteet!?

Toisaalta kaikki (tai noh, ei ihan kaikki) mieliteot haihtuivat sen siljan tien, kun ajattelin mahdollisuutta mahtua noihin ihaniin vaatteisiin joku päivä... Järjestin hyllyt niin, että keskihyllyillä on ne ylä- ja alaosat, jotka mahtuvat nyt päälle, ja sitten ylähyllyllä on kaikki ihanat tavoitevaatteet, joihin haluan kesällä mahtua! Ja voi sitä juhlaa kun saan kaikki ylähyllyn vaatteet pikkuhiljaa käyttöön.

Tavoitevaatteena saa siis vielä toistaiseksi pysyä tuo harmaa hame, vasta sitten, kun se on oikeasti sopiva ja käytettävä, niin sitten otan esiin mun lempifarkut, jotka ovat auttamattoman pienet. Ne ovat myös niin karsean näköiset tässä läskin pääkkä, että epäilen, että uskallan niitä kuvia edes julkaista - jotkuthan saattavat saada painajaisia! Ehkä otan kuvat vain itselleni, jotta voin seurata tuloksia... Pitää keksiä joku vähän hienovaraisempi "julkinen tavoitevaate".

Illalla mennään kaverin kanssa uimaan, meinasin ainakin sen tunnin polskia! Ja sitten hyvät venyttelyt päälle - siinä saa kanssa kivasti kaloreita kulumaan! ja huomenna menen töiden jlk varmaan spinningiin tai vatsa-peppu tunnille. 

Ainiin, melkein huokaisin helpotuksesta, kun miehen siskonpojan synttärit siirtyivät kahdella viikolla! Eipähän tarvitse huolia nyt siitä, että sortuisi viikonloppuna herkutteluun. Taidankin pyhittää tämän viikonlopun liikkumiselle ja laihtumiselle!

Mukavaa torstaipäivää kaikille ihanille kanssasisarille, ihanaa kun jaksatte laittaa kivoja kommentteja näihin mun vuodatuksiin. Tämä anonyymi vertaistuki on kyllä ihan loistavaa, kun ei näistä viitsi kauheasti julkisesti vouhottaa!