AAAAAAARRRRGH. Maanantain ensitunnelmat siis. Viikonloppu meni ihan plörinäksi, olisihan se pitänyt arvata. Nyt on niin pöhöttynyt ja itseinhoinen olo, ettei ole pahemmasta väliä. Tai no, myöhäistä se on nyt enää surra tai olla vihainen, pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa alusta.

Lauantaina oli siis ne kaverin synttärit. Kolmekymppiset siellä meksikolaisravintolassa. Johon mä olin jo ruokalistalta päättänyt että mitä syön kevyesti ja mitä juon. Kuinka minä syön pienen pihvin salaatilla ja lasin punaviiniä.

Ja pah x 10. Lähti ihan käpälästä. Synttärisankari oli tilannut ennakkoon alkudrinkiksi mansikkamargaritat (NAM) ja enhän mä siitä sit pystynyt kieltäytymään. Sitten pöytään tuotiin isoja nacholautasia, jotka oli myöskin tilattu etukäteen. Lautasilla oli isot läjät juustokastiketta, salsaa, jalapenoja ja oliiveja (NAM). Ja olihan niitäkin sitten pakko maistaa. Niin MAISTAA. Vedin puolikkaan lautasellisen niitä sitten hyvällä omallatunnolla. Ja sitten tuli pöytään friteerattuja jalapenoja, joissa oli cheddartäyte (NAM). Ja dippikastikkeena vielä sitten full-fat hapankrmaa. Pakkohan niitäkin oli sitten syödä. Ja friteerattuja sipulirenkaita omalla dippikastikkeellaan (ei niin nam), ja menihän niitäkin sitten. Ja tilasin toisen mansikkamargaritan.. Ja sitten lasin viiniä.. Ja toisen lasin...... 

Illan aikana sitten siirryttiin yökerhoon, jossa laihdutus oli jo sitten unohtunut kokonaan. Meni siideriä ja viiniä ja lisää siideriä, kun oli niiiiin hauskaa.. Minulla on vähän sellainen huono tapa, kun tiettyyn hiprakkaan tulen, että en oo enää lihava enkä köyhä. Ennen tykkäsin käydä baareissa melkein joka viikonloppu, joten voi kuvitella, et mistä nää kilot on joskus tulleet. Viimeiseen pariin vuoteen en ole enää niin aktiivisesti baareissa käynyt, on näemmä tämä "perhe-elämä" rauhoittanut mua. Plus että mua ei oikeen enää innosta tuolla kylillä ravata. Eikä oo niin rahaakaan hommaan. Nykysin oon enää käyny varmaan kerran kuussa, jos sillonkaan. Viiniä on tullut tissuteltua sitten kotioloissa vähän useammin. Nythän mä en oo tän "dieetin" aikana juonut kerran. Ennen lauantaita.

Arvatkaas mitä sitten tein vielä matkalla baarista yöbussille?!!? MENIN MÄKKÄRIIN HAKEMAAN HAMPURILAISIA!?!?!?!? Mitä ihmettä mun päässä on liikkunut?!?!? Vedin siinä sitten siis vielä yöpalaksi KAKSI tuplajuustohampurilaista JA yhden bicmacin. Pitää myöntää että sen jälkeen oli kyllä niin paha olo, että piti mennä tervehtimään vessanpönttöä. Iso hurraahuuto mulle. NOT. Ihan älytöntä, ei voi muuta kun ihmetellä. Mihin meni mun arvot ja tavoitteet ja uudet elämäntavat?

Sunnuntaina oli sitten rehellinen krapula. Tunsi syöneensä ja juoneensa. Ihan kamala jano ja turvotus päällä. Ja kuten kunnon krapulaan kuuluu, niin oli myös aika rehellinen mieliteko kaikelle roskalle. Onneksi meillä ei ole mitään kovin epäterveellistä kotona, joten söin siinä aamutuimaan turkkilaista jugurttia ja hunajaa ja ruisleipää.

Ihan hyvin olisi mennyt. MUTTA. Meillä oli ne miehen siskonpojan synttärit. Ja mitä tekee hieman krapulainen, mielitekojen alistama laihdutustyöläinen? Se syö KAKSI lihapasteijaa, KAKSI palaa vuohenjuustopiirakkaa, palan kakkua, KAKSI pullaa, VIISI palaa tryffelisuklaata ja KARKKIA. 

AAAAARRRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHH!

Jos kaiken tämän laittaisi kalorilaskuriin, niin ei varmaan hyvin kävisi. Kauhistuttaa. Toisaalta, kai se piti vetää tähän väliin tällainen totaalinen romahdus, niin pääsee taas puhtaalta pöydältä aloittamaan. 

Pieni lohtu tässä kaikessa on se, että sain liikuntasuunnitelmani toteutettua. Kävin viime viikolla liikkumassa viitenä päivänä: maanantaina, tiistaina, torstaina, perjantaina ja lauantaina. Kaloreita kului noin 2500!!

Uusi liikuntasuunnitelmani tälle viikolle on: 

  • Maanantai: vapaailta / lihaskuntoa ja venyttelyä kotone
  • Tiistai: Kävely/ välipäivä
  • Keskiviikko: Gym Circuit
  • Torstai: Kävelylenkki
  • Perjantai: vapaailta
  • Lauantai: Gym circuit/ Zumba
  • Sunnuntai: Kuntosali/ jumppa/ sauvakävely (sään mukaan)

Mulla onkin tällä viikolla kaikkea kivaa pikku ohjelmaa. Huomenna menen sinne NLP terapeutille, mikä mua jännittää jo kovasti! Pääsen siitä sitten keskiviikkona avautumaan myös teille! Torstaina pääsen vähän hemmottelemaan itseäni, olen kampaajalle varannut ajan töiden jälkeen. Ihanaa!

Viralliselle puntarille en välttämättä tällä viikolla "ehdi", tai ei oikeestaan huvita mennä kun pelottaa nämä viikonlopun jälkeiset lukemat. Meillä ei kyllä toisaalta ole sitä ryhmätapaamistakaan kun vasta ensi viikolla - eli senkin puolesta voin siirtää menoa sinne ensi viikolle. Sen verran voin valottaa, että aamuvaaka näytti tänään 94,5kg, kun se vielä loppuviikosta näytti 93,2kg. PRKL. Mun kotivaaka näyttää vähän eri lukuja kun se keskuksen Tanita, eli nämä luvut ei koskaan tule ihan tarkkaan matchaamaan noihin mun virallisiin lukemiin. Tai sitten jos mä pääsen tänään ajoissa livahtamaan töistä, niin käväsen siellä pikapikaa kohtaamaan tuomioni. Katsotaan nyt miten akan käy.

No johan taas tuli vuodatusta, kiitos jos jaksoitte tämän manauksen loppuun lukea! 

Tässä vielä pieni vilkaisu mun viime postauksessa mainitsemiini istutushommiin: