Kääk, tänään se sitten on, mun ensimmäinen "terapiaistunto"! Aika jännää mennä katsomaan mitä moinen pitää sisällään, kun en ole koskaan sellaisessa ollut. Saatika ajatellut meneväni, ennenkun luin Annakaisan blogista asiasta.

Tässä lyhyesti tietoa NLP:stä (bongattu mm. Suomen NLP yhdistyksen sivuilta):

NLP = Onnistumisen taito

NLP eli neurolingvistinen prosessointi on ajattelutapa, tutkimussuuntaus ja joukko välineitä joiden avulla sinun on helppo päästä hyviin tuloksiin siinä mitä teet. NLP on ajattelutapa ja joukko keinoja, joilla voit tehdä elämästäsi myös sillä tavalla mielekästä ja palkitsevaa että sitä voi kutsua onnellisuudeksi!

Itse päätin tätä kokeilla, kun tuntuu, että en oikein hallitse tätä muutosta. En osaa ajatella itseäni normaalipainoisena saatika asettaa itselleni tarpeeksi motivoivia tavoitteita. Enkä osaa suhtautua ruokaan oikein. Käytännössä olen siis ihan hukassa. Painon pudotus onnistuu hyvin, sen olen kokenut, kun olen laihduttanut yli 50kg elämäni aikana. Se on se "helppo" osuus. Mutta mitä mä sitten teen kun olen päässyt tavoitteeseen? Miten mä sitten opin elämään niin, ettei kilot enää koskaan tule takaisin?

Näihin lähden etsimään vastausta ja mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää! Eihän ne vastaukset tällä löydy ainakaan suoraan, mutta jospa saisin jotain eväitä mukaani tuolta tapaamisesta! Mä sitten huomenna raportoin teille!

Sen verran voin jo jakaa, että sain terapeutilta kotiläksyn, jossa on useampia kysymyksiä mietittäväksi, ei mitään helppoja.. Osaisitko sinä vastata omasta projektistasi mm. seuraaviin:

  • Onko ketään, joka voisi vastustaa sitä, että saavutat tavoitteen?
  • Kuvittele, että tavoitteesi on jo toteutunut.. Miltä olosi silloin tuntuu/ kuulostaa/ näyttää - mitä aistit kun olet tavoitteessasi?
  • Miten annat arvonantoa, kiitosta ja tunnustusta itsellesi onnistumisesta?

Näihin mietteisiin jätän teidät nyt rakkaat kanssasisaret, palataan sitten huomenna fiiliksiin paremmin!!!